Referater 2005

Opdateret den 28-02-2005

Referat af generalforsamling i Kolding Orienterings Klub søndag d. 6. februar 2005

1. Valg af dirigent.
    Thomas bød velkommen og N.E. Uhlemann blev valgt til dirigent.
    Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig.

2. Formandens beretning.
    Beretningen var udsendt inden generalforsamlingen, og de der ikke havde fået den fik den uddelt. Derfor fremhævede formanden kun de vigtigste ting i beretningen.
    Vedr. resultater var der tre ting at fremhæve: De mange individuelle medaljer, bredden i klubben der gav oprykning til 1. division samt de fine resultater inden for de militære discipliner.
    Påskeløbet blev fremhævet især pga. de mange aktive medlemmer, der var involveret i arrangementet og det gode samarbejde med Gorm.
    Koldingløbet er blevet en succes – det gode samarbejde med Kolding KFUM blev fremhævet.
    Vedrørende det sociale liv i klubben blev nævnt at klubture prioriteres højt, samt at onsdagsspisningen er en stor succes.
    Indenfor træning og ungdom blev ungdomstræningen herunder vintertræningen fremhævet som en succes og trænerteamet fik ros for et godt stykke arbejde.
    Korttegnerne har fået nye yngre kræfter med i arbejdet – bl.a. er der i år tegnet skolekort.
    Vedr. administrationen blev nævnt at klubben har en velfungerende hjemmeside og at flere og flere er på klubbens e-mailliste, og dermed er kommunikationen imellem klubbens medlemmer blevet både hurtigere og bedre. Det tilstræbes stadig, at klubbladet kan udkomme 4 gange om året, selv om det i år kun blev til 3 numre. Der opfordres til at klubbens medlemmer skriver indlæg om oplevelser med o-sporten mv.
    Bestyrelsen har afholdt 7 møder – heraf 4 med koordinatorerne. Der er bl.a. blevet arbejdet videre med at udvikle den nye struktur i klubben, samt at lave en langsigtet planlægning vedr. økonomien i ungdomsafdelingen samt afholdelse af arrangementer.
    Skydeudvalget (der afholdt generalforsamling umiddelbart inden KOKs generalforsamling) kunne fortælle at de primært står for at håndtere våben mv. Det sportslige angående Biathlon ligger stadig i O-klubbens regi.
    Debat:
    NP gjorde opmærksom på, at den nye struktur ikke fungerede optimalt, han kunne f.eks. ikke se, hvem han selv refererede til.
    Beretningen blev godkendt.

3. Regnskabsforelæggelse
    Regnskabet blev uddelt og de vigtigste tal blev fremhævet og forklaret. Især blev de store indtægter fra Påskeløbet og Koldingløbet nævnt.
    Regnskabet blev godkendt.

4. Fremtidsplaner og budget
    Susanne tog udgangspunkt i spørgsmålet: Hvem er vi?
    Vi er en familieklub – det skal være sjovt!
    Vi er en engageret klub     - lokalt f.eks. med skoleorientering og Koldingløbet.
                                           - ved løb i andre klubber f.eks. med speakning, Emit og Biathlon.
    Disse ting skal være udgangspunktet for arbejdet i bestyrelsen, og derudover skal vi have nogle sportslige ambitioner.
    Vedr. budgettet for 2005 mener vi godt, at der kan budgetteres med et underskud, når vi har en fremtidsplan der bl.a. indeholder store arrangementer med gode indtægtsmuligheder. Især de mange ungdomsløbere giver store udgifter for klubben, der bør derfor laves en plan for, hvilke ting klubben betaler og hvilke ting ungdomsløberne selv skal betale helt eller delvis.
    Pga den gode økonomi foreslår bestyrelsen en uændret kontingentsats for det kommende år.

Debat:
    Trænergruppen har et forslag til hvordan tilskuddene til ungdomsløberne skal fordeles fremover. Dette forslag skal færdigbehandles af trænergruppen, bestyrelsen samt tilmelderen snarest muligt. Tilskud til deltagelse i talentkraftcenter Esbjergs arrangementer skal også drøftes.
    Udlån af trøjer til ungdomsløberne er en succes, der bør fortsætte!

5. Indkomne forslag herunder fastsættelse af kontingent.
    Ingen indkomne forslag.
    Bestyrelsens forslag om uændret kontingent blev vedtaget.

6. Valg af bestyrelse
    Følgende blev valgt til bestyrelsen:
    Susanne Højholt: Blev genvalgt
    Aase Eg: Var ikke på valg
    Per Eg: Nyvalgt
    Christian B. Hansen: Nyvalgt
    Thomas Uhlemann gik af som formand og udtrådte af bestyrelsen et år før valgperiodens udløb. Det afgøres senere, hvem af de valgte bestyrelsesmedlemmer, der er på valg i 2006.

7. Valg af suppleanter
    1. suppleant: Dan Anov
    2. suppleant: Anders Dalgård

8. Valg af revisor
    Marianne Iversen blev genvalgt

9. Valg af revisorsuppleant
    Jes Aage Henning blev genvalgt

10. Evt.
    Kim Rud: Der er udsat 30 faste poster i Marielundskoven (hvis der ses fejl eller mangler ved posterne skal man henvende sig til Leif Møller). Kort kan købes på Turistbureauet samt på Comwell. Vedr. Skoleorientering afholdes der bymesterskaber til efteråret og en pjece om orienteringsløb er udarbejdet til uddeling blandt eleverne.
    Begynderbanen ved onsdagstræningen laves fremover på de faste poster i Bramdrupdelen af skoven. Kort trykkes og lægges klar.
    NP: Der er gratis sponsortøj til uddeling efter generalforsamlingen. Husk Koldingløbet d. 22. maj 2005.
    Bestyrelsen konstituerer sig hurtigst muligt efter generalforsamlingen og melder ud om fordeling af poster.

Dirigenten takkede for god ro og orden!

Derefter var der kaffe og fastelavnsboller samt kåring af årets KOK’er: Dan Anov, Årets præstation: Signe Sperling (bronzemedalje ved DM) samt uddeling af klubmesterskabsmapper og kattekonge og –dronningekroner!

Referent: Ida Hansen